HJØRRING KOMMUNE

Hjørring Kommune og softwarevirksomheden HUGIN EXPERT A/S fra Aalborg har indgået en aftale om brug af HUGIN FiNDR. HUGIN FiNDR er en løsning til at identificere de modtagere af hjemmepleje i Hjørring Kommune, som er i højeste risiko for indlæggelse på hospitalet.

FiNDR er udviklet i et OPI-samarbejde mellem Hjørring Kommune og HUGIN EXPERT A/S, som har modtaget støtte fra Danish Life Science Clusters (DLSC) pulje Sundhedsteknologisk Service Program. Det har været en fornøjelse at følge hvor godt samarbejdet mellem Hjørring Kommune og HUGIN EXPERT A/S har fungeret, udtaler Trine Søby Christensen, Chefkonsulent, DLSC, og fortsætter OPI-samarbejdet viser, at målbare resultater kan realiseres, når en kommune og en privat virksomhed går sammen om at skabe nye løsninger.

Det er en stor fornøjelse at samarbejde med en innovativ kommune om at udvikle løsninger til gavn for borgerne og samfundet. Vi glæder os til at fortsætte det tætte samarbejde med Hjørring Kommune, slutter Anders Læsø Madsen, direktør i HUGIN EXPERT A/S.

HJØRRING UDTALER

Hjørring Kommune har med succes afprøvet løsningen i løbet af 2022 og har realiseret målbare gevinster. Vi er meget begejstreret for det gode samarbejde, som vi har med HUGIN.

Det har været spændende at følge udviklingen i samarbejdet og at se hvordan FiNDR ud fra eksisterende data kan hjælpe os til tidligere at spotte en forværring hos borger. Vi har store forventninger til det fremtidige arbejde med FiNDR og samarbejdet med HUGIN.


Leif Serup  
Sundheds-, Ældre- og Handicapdirektør i Hjørring Kommune.

Det har været en af de letteste implementeringer af ny teknologi i en kommunal organisation, som jeg har oplevet. 

Det er spændende at opleve interessen for systemet fra kommunens medarbejdere, der har taget særdeles godt imod det nye system, som passer ind i eksisterende arbejdsgange.

 

Helene Høyer Jensen
Projektleder i Hjørring Kommune